Як стати Справжнім вчителем

                                                      Хороший вчитель той, хто любить те, 
чому вчить і тих, кого вчить.


        Учитель в ідеалі - це людина, яка всю себе віддає роботі, любить дітей, яка йде на урок як на свято.       Учитель в реальності - це людина, яка неймовірно перевантажена справами, зобов'язаннями, суботниками, паперами, перевірками, дзвінками. По суті йому ніколи вчити: у нього  зранку можуть бути які-небудь веселі старти, потім підготовка до концерту, потім зустріч із батьками, потім - робочі години - власне уроки, а в кінці робочого дня, наприклад, суботник. Мене не дивує, що молоді вчителі, занурившись в цю безодню учительській життя, дуже швидко хапаються за голову і збігають зі школи, а старички, що звикли жити у вічному хаосы, тримаються.      Учні в ідеалі - допитливі, живі, виховані, з палаючими очима, які говорять про готовність жити цікаво, готовы вчитися.   
  Учні в реальності - отруєні інформацією, що живуть поверхнево, що не бажають працювати багато і вчитися глибоко. Більшість дітей  нібито втомлені. Мало енергійних, самостійно мислячих.      Найбільша біль вчителя - це діти, покинуті батьками. Причому не обов'язково, щоб дитина була сиротою. Емоційний голод, коли дитина цілий день проводить одна - не менш страшний. Батькам ніколи, їм не до дітей. Діти самотні. Це - велика проблема. Поцікавтеся: чого учні хочуть найбільше в житті? Майже всі відповіли, що хочуть спілкуватися, хочуть, щоб їх вміли слухати. Вони відчувають дефіцит розуміння з боку дорослих.      Раніше я весь час дивувалася тому, що  вчителі не йдуть додому, і сидять і сидять в школі?! Неначе у них вдома справ немає. А зараз помічаю, що хочу якомога довше побути в школі, серед дітей. Мені здається, що я живу в школі, і по-іншому вже не можу. Я люблю свою роботу. Ті вчителі, які колись дивували мене, напевно, теж були справжніми, з великим розумінням місії вчителя в житті кожного учня.

9 комментариев:

  1. Одна из целей нашей жизни - это познание самого себя и Вселенной. А любой образовательный процесс - это взаимодействие ученика и учителя. В каждый момент нашей жизни мы находимся либо в роли учителя, либо в роли ученика. Родители - это первые учителя для детей, а дети - это лучшие учителя для родителей. Если бы мы друг у друга учились, то мы бы не совершали стольких ошибок.
    Каким же должен быть хороший учитель? Образовательный процесс должен быть направлен на действие, ибо знания бессмысленны без практического применения! Как сказал Мефистофель Фаусту: "Суха теория, мой друг, а древо жизни пышно зеленеет". Знания нужны, но только через действие формируются их понимание, а также необходимые для человека навыки, умения, автоматизмы, мировоззрение, увеличивается творческий потенциал, которые необходимы для достижения человеком поставленных им целей.
    Поэтому настоящее образование заключается не в заучивании информации, а в системе практических задач, через которые человек усваивает необходимые знания и вырабатывает соответствующие навыки. Настоящий учитель строит систему задач так, чтобы их разрешение приводило к нужному результату, причем знание этого результата часто вредит ученику.
    Какими качествами должен обладать настоящий учитель? Конечно же, он должен любить своих подопечным, при этом обладать бесконечным терпением. Какими принципами должен руководствоваться настоящий учитель?
    Первый и главный принцип учителя: "не навреди ученику". Из этого вытекает второй принцип: "никогда ничего не делать за ученика". Учитель может направлять, подсказывать, вдохновлять ученика, но ничего за него не делать.
    Иначе ученик ничему не научится.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Доречними будуть такі слова:
      Учителем не кожен може бути,
      Не кожне серце вміє говорить…
      Учитель лише той, хто вміє чути,
      Окрилити, навчити і любить.
      Тендітну душу ласкою зігріти
      І добротою ниву засівать,
      Безмежно, щиро цілий світ любити
      І дітям усього себе віддать.

      Удалить
    2. Этот комментарий был удален администратором блога.

      Удалить
    3. Бути вчителем важко, але можливо. Головне, вчителям треба вчитися бути щасливими. Адже нещасний учитель ніколи не виховає щасливого учня. У щасливого педагога учні у школі відчувають стан щастя: вони діють, творять, відчувають, що їх люблять і бажають їм добра.

      Ще Сократ більше двох тисяч років тому сказав: «У кожній людині сонце, тільки дайте йому світити». Кожен з нас може подарувати частинку свого тепла, любові іншим.

      Удалить
  2. Одна из целей нашей жизни - это познание самого себя и Вселенной. А любой образовательный процесс - это взаимодействие ученика и учителя. В каждый момент нашей жизни мы находимся либо в роли учителя, либо в роли ученика. Родители - это первые учителя для детей, а дети - это лучшие учителя для родителей. Если бы мы друг у друга учились, то мы бы не совершали стольких ошибок.
    Каким же должен быть хороший учитель? Образовательный процесс должен быть направлен на действие, ибо знания бессмысленны без практического применения! Как сказал Мефистофель Фаусту: "Суха теория, мой друг, а древо жизни пышно зеленеет". Знания нужны, но только через действие формируются их понимание, а также необходимые для человека навыки, умения, автоматизмы, мировоззрение, увеличивается творческий потенциал, которые необходимы для достижения человеком поставленных им целей.
    Поэтому настоящее образование заключается не в заучивании информации, а в системе практических задач, через которые человек усваивает необходимые знания и вырабатывает соответствующие навыки. Настоящий учитель строит систему задач так, чтобы их разрешение приводило к нужному результату, причем знание этого результата часто вредит ученику.
    Какими качествами должен обладать настоящий учитель? Конечно же, он должен любить своих подопечным, при этом обладать бесконечным терпением. Какими принципами должен руководствоваться настоящий учитель?
    Первый и главный принцип учителя: "не навреди ученику". Из этого вытекает второй принцип: "никогда ничего не делать за ученика". Учитель может направлять, подсказывать, вдохновлять ученика, но ничего за него не делать.
    Иначе ученик ничему не научится.

    ОтветитьУдалить
  3. Доречними будуть такі слова:
    Учителем не кожен може бути,
    Не кожне серце вміє говорить…
    Учитель лише той, хто вміє чути,
    Окрилити, навчити і любить.
    Тендітну душу ласкою зігріти
    І добротою ниву засівать,
    Безмежно, щиро цілий світ любити
    І дітям усього себе віддать.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Учитель - це людина, яка показує пальцем на місяць. Хтось побачить палець, хтось напрямок, а хтось дійде до суті. Що ти бачиш, коли дивишся?

      Удалить
  4. С настоящими учителями такого не будет:
    В кабинете директора учитель, пришедший устраиваться на работу.
    - У вас есть рекомендации с прежнего места работы?
    - Да, там мне порекомендовали поискать другую школу.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Вчителів, чиє призначення - навчати дітей, відразу видно в школі. Вони завжди сповнені енергією, навіть коли дуже стомлені, бо школа - це місце, де вони не тільки витрачають енергію, а й отримують її. Їм завжди все цікаво: навіть через багато років їх жваво цікавить як викладається предмет, так і окремо взятий дитина, а також клас в цілому. Вони завжди відкриті новому і готові вчитися так само активно, як і вчити.

      Удалить